Veckan som har gått

2011-03-18 @ 21:00:34

Ja då ska jag sumera veckan som har gått.
Efter en lugn helg så kom då måndagen då mormor och morfar skulle komma. Vi hade talat om för Ellie att de skulle komma, morfar först och sen mormor. Jag var ju och jobbade så jag missade några timmar men möttes av en glad och sprallig liten tjej. På kvällen var det dags för tårta och lite paket. Mycket trevligt.

Tisdag var bra den oxå, morfar var kvar till Ellies stora förtjusning. de hade lekt massor och kollat på bondgården.
Jag slapp åka till Tierp så jag kunde konsentrera mig på andra batteribyten.

Onsdag. Idag åker morfar hem, Ellie blir jätte ledsen och Oliver fortsätter med sin nya färdighet, nämligen att klappa händerna. Jag jagar en portkod men utan resultat.

Torsdag vi kan konstatera att Olivers tand börjar både kännas och synas. Min förkylning börjar verkligen bli en riktigt långkörare. Tror jag kan gå ända tillbaka till december innan jag var frisk. Blä!!!

Fredag Idag kom snön tillbaka fast först på eftermiddagen. Idag har jag flängt fram och tillbaka. De få stunder som det fanns lite vilotid på kontoret ängnade vi åt sjukast musik på spotify. Jag vann med Das Ich.
När jag kommer hem så kryllar lägenheten av tjejjer. Ellie leker och jag hittar kladdkaka.

Nu njuter jag av en rejäl whiskey (12cl) och funderar på hur jävligt de har i Japan och här klagar man på snön som kom tillbaka. Hoppas verkligen att de får ordning på elen till reaktorerna. De bilder som jag har sett via olika nyhetskanaler så börjar de mer och mer likna Mad Max, Fallout, Vägen ja ett postapokalypsiskt helvete. Om det fanns minsta lilla man kunde göra så absolut räkna med det. Jag har förresten fastnat mer och mer för "Someone like you" med Adele, tycker att den låten är riktigt bra.

Vill passa på att skicka en hälsning till alla änkor vars män gick förlorade i slaget om Ardennerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: